ناهار خوران

ناهارخوران از معروف‌ترین جاهای دیدنی گرگان و زیباترین جنگل‌های ایران است. اگر به این شهر سفر نکرده باشید هم حتما نام این جنگل را شنیده‌اید. دقت کرده‌اید که رفتن به بیشتر مناطق گردشگری در بهار توصیه می‌شود؟ اما درباره ناهارخوران اصلا چنین توصیه‌ای به شما نداریم. نه اینکه فکر کنید بهار ناهارخوران زیبا نیست. بلکه به این خاطر که ناهارخوران در هر فصل و هر زمانی بی‌اغراق بسیار زیبا و دیدنی است.

 

جنگل های ناهارخوران

ناهارخوران زیبا با درختان انبوه و هوای مطبوعش به خاطره‌ای شیرین از بهار و البته خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از پاییز طلایی بدل می‌شود. اصلا قصد نداریم در حق زمستان و تابستان این جنگل‌ دیدنی اجحاف کنیم. پس اگر از آن دسته مسافرانی هستید که دلتان برای رفتن  به جنگل در زمستان پر می‌کشد، حتما به سفری به ناهارخوران در این فصل هم فکر کنید. تابستان هم که دیگر جای توصیه و نصیحتی باقی نمی‌گذارد؛‌ تعطیلات و هوای خوش مگر می‌گذارد که دور چیزی مثل رفتن به ناهارخوران را خط بکشیم؟

 

پاییز ناهارخوران

ناهارخوران درختانی بلند و انبوه دارد. برای دیدن آن باید به چهار کیلومتری جنوب شهر گرگان بروید و اصلا هم لازم نیست نگران مکانی برای نشستن و برپا کردن وسایل پیک‌نیکتان باشید چون در آن آلاچیق‌ها و امکانات گردشگری وجود دارد.

 

مساحت ناهارخوران

مساحت ناهارخوران حدود ۱۷۰ کیلومتر است. اجازه بدهید تا از تصویری رویایی درباره این جنگل برایتان بگوییم و بعد به سراغ معرفی نقطه دیگری از گرگان برویم؛ جنگل‌های سبز انبوه را در نظر بگیرید که از میانشان رودی زیبا و پرخروش به نام زیارت می‌گذرد. جذاب نیست؟ «نه» نگویید که به سلامتتان در زمینه تشخیص دیدنی‌های بکر و جذاب شک خواهیم کرد.