زیباترین آبشار استان گلستان

معرفی آبشارهای استان گلستان

زیبایی جنگل های دیدنی استان گلستان، با وجود آبشارهایی که در خود دارد، دو چندان می شود. با نگاهی به جغرافیای طبیعی این جنگل ها میتوان گفت ، تقریبا همه جای استان گلستان از وجود آبشارهایی بهره مند است.

 

شیب تند رشته کوه های البرز که خود سرچشمه رودهای فراوانی است، باعث شده آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری از نواحی مختلف سرازیر شود و جلوه‌های زییایی را ایجاد کنند.

یکی از پدید‌ه‌های زیبا در طبیعت آبشار استصدای آبشار خود به تنهایی می‌تواند آرامش نابی به همراه داشته باشدحال تصور کنید یک آبشار زیبا در محیط جنگل می‌تواند چه منظره و زیستگاه جذابی ایجاد کندیکی از استان‌های شمالی کشور که هم دارای جنگل های انبوه و هم دارای آبشار‌های زیبا می‌باشد، استان گلستان استاین استان از یک طرف با کوهستان البرز، از طرفی با دریای مازندران و از سویی دیگر با دشت ترکمن محصور شده استشیب موجود در برخی از جنگل‌های استان گلستان باعث شده تا چشمه سار‌ها و رودخانه‌های بزرگ و کوچک، آبشار‌های زیبایی به وجود بیاورندبسیاری از آبشار‌های استان گلستان مسیر صعب العبوری دارند و برای دسترسی به آن‌ها باید ساعت‌ها پیاده روی کنید یا اینکه کوهنوردی نماییدبرخی از آبشار‌های نیز مسیر دسترسی آسانی دارند و برای پیک نیک‌های خانوادگی هم مناسب می‌باشنددر ادامه تعدادی از زیباترین آبشار‌های استان گلستان به شما معرفی می‌گردد.

آبشار لوه

 

اولین آبشاری که توانسته نام خودش را در بین آبشارهای بزرگ کشور مطرح کند، لوه است. آبشار لوه در ۲۰ کیلومتری گالیکش و در ۵ کیلومتری جاده اصلی گلستان – مشهد و در کنار روستایی به همین نام و در جنگلی انبوه با درختان پهن برگ واقع شده است. این آبشار در فاصله ۱۴ کیلومتری غرب پارک ملی گلستان و در جنوب روستای لوه در شهر گالیکش قرار دارد و مجموعه آبشارهایی به همین نام نیز در اطراف آن است.

آبشار گلستان

 

یکی دیگر از آبشارهای استان که دیدنش خالی از لطف نیست، آبشار گلستان است. این آبشار در بالادست گردشگاه پارک ملی گلستان واقع شده است. ارتفاع آبشار حدود ۱۹.۵ متر و دارای آب همیشگی است. اگر زائر امام رضا(ع) هستید، پیشنهاد میکنیم حتما از این آبشار دیدن نمایید.

آبشار زیارت

 

آبشار زیارت در ۱۸ کیلومتری شهر گرگان و در ۵ کیلومتری جنوب روستای زیارت واقع شده است. آبشار زیارت در مسیر یکی از شعبات فرعی رودخانه خاصه رود قرار دارد. این رود از ارتفاع حدود ۱۶ متری به داخل حوضچه‌ای می‌ریزد. این آبشار در فصول بهار و تابستان، محل بازدید و گردش مردم منطقه و سایر مسافران از تمام نقاط کشور است.